onsdag den 13. marts 2013

"Jeg er Asperger, hvem er du?"

Igår aftes var jeg til Generalforsamling i Autismeforeningen Kreds Vestsjælland. Før selve generalforsamlingen holdt Louise Egelund Jensen et foredrag: "Jeg er Asperger, hvem er du?"

Hvor var det skønt at høre en ung kvinde med Aspergers, fortælle så ærligt og humoristisk om hendes liv og opvækst. Det gav mig et utroligt indblik i hvordan og hvorfor min søn tænker og gør, som han gør

Foredraget handlede blandt andet om Louises liv, som det er nu, på godt og ondt. Hun kom bla. ind på emner som sanseoverfølsomhed, interesser, jobs, venskaber og støtte.

I kan læse mere om Louise på hendes blog SalixAS

Hvis I nogen sinde får mulighed for at høre hendes foredrag, så gør det! (Psst... hun kommer på SIKON i år igen).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar