onsdag den 17. juli 2013

Livet med en autistisk bror

Nogle gange - heldigvis sjælden - har jeg fået den kommentar, at det da vel nok er ærgeligt, at mine 3 børn ikke kan få et normalt søskende-forhold, da den ene er autist. Selvfølgelig kan de da det, og det er da også det, jeg oplever igen og igen, når jeg ser mine 3 børn storhygger sammen om en film, i trampolinen, i badebassinet etc. Selvfølgelig kan de have deres "ture", men hvilke søskende kan ikke det?

Jeg har fundet en rigtig dejlig lille film på 6 minutter netop om søskende-forhold. En af de bedste sætninger er denne: My autistic brother...he makes med glad...he makes me at better person".

Og det er netop det, jeg kan se med mine 3 børn. Anders gør dem glad og han gør de to andre søskende til forstående, empatiske personer med stor tolerance.


Film: Life With An Autistic Brother


1 kommentar: