mandag den 23. september 2013

Boganmeldelse; Kan I forstå mig? af Sofie Koborg Brøsen



Jeg har et handicap. Det hedder autisme eller Aspergers Syndrom. Man kan ikke se det. Det er noget jeg er født med, som jeg ikke kan gøre for. Det betyder, at jeg har svært ved at forstå andre fordi andre tænker anderledes end jeg gør.

Sådan starter Sofie i sin bog "Kan I forstå mig?". Sofie var 11 år da hun skrev bogen i 2006, men den er stadigvæk rigtig aktuel, fordi Sofie, på en skøn måde, fortæller om hendes måde at opleve verden på.

Bogen er produceret af Videnscenter for Autisme, men desværre kan den ikke længere købes. Den kan dog lånes på biblioteket og den kan downloades via dette link Så heldigvis er der stadigvæk mulighed for at læse den.

Jeg har givet bogen til Anders´ fætre og kusiner samt læst den op som godnathistorie for Anders´ to søskende på 11 og 4 år. De synes den var god og på den måde fik vi en god snak om både forskellen på dem og deres bror, men også forskellen på Anders og Sofie. For har du mødt en autist, har du mødt èn autist.

Udover bogen er der også en Forældrevejledning, der kan downloades samt en Lærervejledning.

God fornøjelse med bogen :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar