onsdag den 14. august 2013

Overskud i hverdagen


Dette er ikke et indlæg om autisme - og dog. For hvad gør I for at holde hovedet over vande? Hvad gør I for at generere noget overskud i hverdagen? En af de ting jeg gør, er at dyrke motion. Jeg har tilmeldt mig i det lokale motionscenter, hvor jeg styrketræner samt bruger løbebåndet og crosstraineren.

Idag var så første gang efter en laaaaaaaaaaaaaaang sommerpause. Det var godt at komme igang igen - havde måske regnet med, at det var lidt hårdere at starte op, så det var jo bare positivt.

Træningsdagene er lagt ind på kalenderen i min smartphone og jeg har tilmeldt mig Kalundborg Knights i Kommunekampen. Det har jeg gjort meget bevidst, for ellers ved jeg af erfaring, at jeg meget let kommer til at udskyde træningen. Men nu står det i min kalender, så det er en god motivationsfaktor.

Idag under træningen, i en af de pauser, man skal tage, imellem hvert træningspas - slog det mig, at det var muligt for mig at sidde og slappe fuldstændigt af og nyde den stille baggrundsmusik - jeg sad faktisk og smånynnede lidt ind i mellem :-) Det tager jeg som et rigtigt godt tegn - et tegn på at jeg faktisk godt kan slappe af - hvad jeg jo ikke kunne, da jeg gik ned med en depression for snart 2 år siden.

Jeg går også med en (lille) plan om at komme ud og løbetræne igen. Det kunne være fedt at have som mål at deltage i et arrangeret løb - måske gør jeg den engang - måske ses vi?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar