onsdag den 10. oktober 2012

Tjekliste til første samtale


Da vi skulle til det allerførste møde med en sagsbehandler fra kommunen, slap jeg ligesom tøjlerne og lod kommunen overtage styringen. Jeg var evigt forvisset om at sagsbehandleren vidste hvad der var muligt og ikke muligt, hvilke lovkrav der var etc.


JEG TOG GRUELIGT FEJL!!!!!


I vores søgen efter information om autisme stødte vi på følgende fra Servicestyrelsen:

http://www.servicestyrelsen.dk/handicap/sagsbehandling/kifa/kifa-vaerktojskasse/redskabspakken-screening/screening-tjekliste-til-forste-samtale

Det er simpelthen en tjekliste til, hvad der er muligt at spørge ind til. Hvis der var blevet spurgt ind til mange af disse ting ved vores første møde med kommunen, ville vi have haft mange færre frustrationer. Ting kunne have været afklaret med det samme.........

Så derfor - læser du dette indlæg og har et nydiagnosticeret barn - så skøn dig at nærlæse ovenstående link. Det er guld værd og kan spare megen tid og tårer!!

1 kommentar:

  1. Kære Autisme-Mor

    Jeg er marketing manager hos Mobilize Me, der har udviklet et mobilt støttesystem til børn og unge med autisme og ADHD. Jeg har nogle ting, jeg gerne vil spørge dig om ift. livet som mor til et barn med autisme, samt en workshop, vi afholder i Hørsholm i næste uge.

    Hvis du har lyst, må du meget gerne sende mig en mail på nn@mobilize-me.org, så kontakter jeg dig pr. mail.

    Mange hilsener,
    Nana Nielsen

    SvarSlet